Plan pracy SU

„Z dziećmi powinno się przebywać razem,

ale jednocześnie pozostawiać im swobodę;

przychodzić z pomocą,

ale pozwalać na samodzielne decyzje;

 łączyć w sobie stanowczość z wyrozumiałością;

 być sobą i umieć rezygnować z siebie."
– Pino Pellegrino

SAMORZĄD UCZNIOWSKI DZIAŁA W NASTĘPUJĄCYCH OBSZARACH:

  • DZIAŁALNOŚĆ STATUTOWA, do której należy: poznawanie i uzupełnianie wiadomości o szkolnych dokumentach, informowanie społeczności szkolnej o działaniach organu poprzez prowadzenie gazetki ściennej i umieszczanie informacji na stronie internetowej szkoły, współpraca z dyrekcją i gronem pedagogicznym, diagnozowanie potrzeb, sporządzanie sprawozdań o działalności SU;
  • DZIAŁALNOŚĆ CHARYTATYWNA, która objawia się m. in. Poprzez udział w akcji Tabliczka Czekolady, Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz włączenie się do akcji „Góra Grosza”.
  • DZIAŁALNOŚĆ KULTURALNO-OŚWIATOWA ma na celu uatrakcyjnianie uczniom czasu pozalekcyjnego, poprzez organizowanie imprez okolicznościowych, w tym m. in. z okazji Andrzejek, zabaw karnawałowych, Walentynek, Dnia św. Patryka;  propagowanie wartości i tradycji kultury polskiej, poprzez organizację apeli okolicznościowych oraz pielęgnowanie ceremoniału i tradycji szkolnej z udziałem pocztu sztandarowego, a nade wszystko organizowanie okolicznościowych konkursów plastycznych i przedmiotowych oraz akcji, tj.: „Mikołajki”, Walentynki, „Bliżej gimnazjum”, „Wybory Miss i Mistera szkoły” i projektów UNICEF, które mają uatrakcyjnić życie szkolne i poszerzyć wiedzę uczniów.

 

ZADANIEM OPIEKUNÓW SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO JEST:

  • czuwanie nad całokształtem prac Samorządu Uczniowskiego,
  • pośredniczenie między uczniami a nauczycielami oraz rodzicami,
  • doradzanie i wspomaganie inicjatyw uczniowskich.
     

EFEKTEM DZIAŁAŃ PRZEDSTAWICIELI SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO NASZEJ SZKOŁY JEST:

  • wzrost aktywizacji i uspołecznienia uczniów oraz wdrożenie ich do samodzielności poprzez rozwój samorządności,  kształtowanie postaw prospołecznych, obywatelskich i patriotycznych,  poszerzenie znajomości Praw Człowieka, Dziecka i Ucznia,
  • wypracowanie schematu działań, który z powodzeniem można corocznie powtarzać, wypełniając go pomysłami i działaniami wynikającymi z oczekiwań dzieci i potrzeb szkoły,
  • pielęgnowanie tradycji szkolnej i ceremoniału,
  • reprezentowanie interesów młodzieży szkolnej  wobec Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców i organów (podmiotów) pozaszkolnych,
  • stwarzanie możliwości rozwijania demokratycznych form współżycia, współdziałania uczniów i przyjmowania współodpowiedzialności za jednostki i grupy oraz wzrost umiejętności pracy w zespole i komunikacji interpersonalnej,
  • wzrost empatii - podejmowanie konkretnych działań na rzecz osób będących w szczególnie trudnej sytuacji i na rzecz zwierząt.

 

SKŁAD RADY SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2015/2016

ZARZĄD PRZEDSTAWICIELI SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO:

  • Patryk Kokłowski, kl. VI  - przewodniczący Rady Samorządu Uczniowskiego,
  • Zuzanna Gołyńska, kl. VI  - z-ca przewodniczącego Rady Samorządu Uczniowskiego,
  • Klaudiusz Berdzik, kl. VI – rzecznik Samorządu Uczniowskiego,
  • Mateusz Wołyniec, kl. IV - skarbnik Samorządu Uczniowskiego.

OPIEKUNOWIE SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO:

  • Ewa Haponiuk
  • Justyna Kwiatkowska

 

PLAN PRACY SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2015/2016

AKCJE STAŁE:

  • prowadzenie gabloty Samorządu Uczniowskiego i  dbanie o jej estetykę; wywieszanie aktualnych informacji o pracy Samorządu Uczniowskiego oraz przygotowywanie gazetki związanej z obowiązującą w danym czasie tematyką;
  • ustne informowanie społeczności szkolnej o akcjach organizacji;
  • całoroczna zbiórka nakrętek pn. „Nie wykręcaj się - zbieraj nakrętki";
  • spotkania Rady Samorządu  Uczniowskiego z opiekunem;
  • aktualizacja informacji o działalności Samorządu  Uczniowskiego na stronie internetowej szkoły;
  • współpraca z fundacjami organizującymi akcje  charytatywne;
  • przeprowadzenie wybranej akcji w ramach Klubu Szkół UNICEF;
  • udział w uroczystościach szkolnych;
  • działania wynikające z aktualnej sytuacji.

  

I SEMESTR

Wrzesień

  • Organizacja kampanii wyborczej, wyborów do Samorządu Uczniowskiego – samorządy klasowe 4–6, wychowawcy i opiekun SU;
  • Wybory Zarządu Samorządu Uczniowskiego Szkoły Podstawowej w Łęczu im. Morskiego Oddziału Straży Granicznej;
  • Stworzenie planu pracy SU;
  • Zagospodaroanie i aktualizacja gabloty SU.

Październik

  • Dzień Edukacji Narodowej – wykonanie i wręczenie upominków pracownikom szkoły;

Listopad

  • Akcja Tabliczka Czekolady;
  • Andrzejki – zabawa szkolna;
  • Akcja Żyj zdrowo! – gazetka na temat zdrowego odżywiania i zdrowego trybu życia.

Grudzień

  • Mikołajki – konkurs na najładniej przystrojoną klasę;
  • Boże Narodzenie: Christmas Card– konkurs na kartkę świąteczną;

 Styczeń

  • Akcja charytatywna WOŚP
  • Bal karnawałowy
  • Sporządzenie sprawozdania z pracy Samorządu Uczniowskiego za I semestr w roku szkolnym 2015/2016.

 

SEMESTR II

Luty

  • Walentynki; ubieramy się na czerwono, poczta walentynkowa, konkurs na najładniejszą kartkę walentynkową;

Marzec

  • Dzień Kobiet – gazetka tematyczna;
  • Dzień świętego Patryka – konkurs na czapkę Leprikona oraz najlepsze przebranie dla klas I - VI

Kwiecień   

  • Wielkanoc – kartka dla nauczycieli i pracowników szkoły;
  • Zainicjowanie akcji pn. "Wakacyjna oś czasu" – informowanie uczniów o ilości dni w szkole, które zostały do końca roku szkolnego;
  • Obchody Dnia Ziemi –  ubieramy się na zielono; wykonanie gazetki okolicznościowej;

Maj

  • Obchody Tygodnia Języków Obcych: konkurs dla klas IV-VI na temat krajów europejskich, konkurs plastyczny dla klas I-III.
  • Kolorowy zawrót głowy - ubieramy się w kolory tęczy;

Czerwiec

  • Podsumowanie pracy Samorządu Uczniowskiego w roku szkolnym 2015/2016;
  • Przygotowanie wniosków do realizacji w przyszłym roku szkolnym;
  • Sporządzenie sprawozdania z pracy Samorządu Uczniowskiego za II semestr w roku szkolnym 2015/2016;
  • Uroczyste Zakończenie roku szkolnego 2015/2016; pomoc w przygotowaniu apelu.